sobota 8. ledna 2011

Monet - Warhol

Zdroj: http://www.albertina.at/

 Výstava Monet - Warhol byla výstavou moderního umění takzvaně doplňující širokou expozici Národní galerie ve Veletržním paláci. Čerpala především z fondů vídeňské Albertiny a slavné Batlinerovy sbírky. Jelikož jsem Albertinu už několikrát navštívila (a viděla jsem tu třeba podobně koncipovanou Od Moneta k Piacassovi), původně jsem neměla v plánu na výstavu jít. Nakonec mi ale poslední den v posledních hodinách trvání vybyla trocha času, kterou jsem jí věnovala. Těšila jsem se na svoje oblíbené kousky, které jsem na Monet - Warhol samozřejmě nenašla, ale zato jsem viděla jiné, které už znám, a některé, co jsem v Albertině buď přehlídla, nebo nejsou vystavovány...

Zdroj: http://www.easyart.com/art-prints/
Max-Ernst/Fleurs-sur-Fond-Jaune-379757.html

Co mě překvapilo bylo množství lidí, kteří do Veletržního paláce na poslední chvíli zamířili. Nevím, jaká byla situace v předchozích dnech, ale v pátek ve čtyři se vinula dlouhá fronta už od vstupních dveří. Expozice mi přišla docela malá a a spousta lidí při prohlídce samozřejmě trochu rušila. Na druhou stranu jsem doufala, že aspoň potkám některého svého známého, ale nakonec jsem 'znala' jen Sandru Leopardovou :).

Zdroj: http://www.albertina.at/

Sam Francis mi připomíná Dokoupila, co vám?

Moc se mi líbila časová přímka, která zprostředkovávala historický vývoj výtvarných stylů s jejich stručnou charakteristikou a hlavními představiteli. Nebylo opomenuto v jednom z nich zmínit i Milana Knížáka. Další časová přímka řadila vystavující umělce. Rozhodně jsem neznala všechny a tak jsem si aspoň zapsala pár nových favoritů hlavně z poválečného období.
Bezprostředně po výstavě jsem z ní měla rozporuplné pocity. Asi jsem hodně přivykla expozicím, na kterých jsem v poslední době byla, a tak mi vadilo, že jsou díla vytržená z kontextu umělcovy tvorby, neznám důvod, proč byla vybrána, a mnoho umělců podle mě chybělo. Vzato s odstupem to byla alespoň přehlídka vývoje uměleckých směrů (a já doufám, že díla byla vybrána právě tak, aby směr co nejlépe reprezentovala,) a já si našla nové výtvarníky, o kterých si chci něco zjistit.

Veletržní palác, expozice NG Praha.
Plné vstupné 200 Kč, snížené 100 Kč.
Výstava trvala do 7.1. 2011 a nesmělo se na ní fotit.

Všechny zdroje jsou platné ke dni publikace tohoto článku.

Žádné komentáře:

Okomentovat